Eliberarea certificatului de deces

 

Certificatul de deces este un act de stare civila care se elibereaza de catre serviciul public comunitar local de evidenta persoanelor pe baza actului de deces intocmit in registrul de stare civila corespunzator, la incetarea din viata a persoanei fizice.

  Certificatul de deces se elibereaza la cerere oricarui membru al familiei sau altei persoane indreptatite ce vor anexa la cerere acte doveditoare.

  Atentie! Daca decesul a fost deja inregistrat si s-a eliberat deja un certificat de deces unui membru al familiei, va trebui sa va adresati serviciului de stare civila al primariei pentru eliberarea unui certificat de deces duplicat.

INREGISTRAREA DECESULUI

  Actul de deces se intocmeste la S.P.C.L.E.P. ( Serviciul Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor) sau, dupa caz, la primaria unitatii administativ teritoriala in a carei raza s-a produs decesul ori s-a gasit cadavrul, in termen de 3 zile de la data decesului, in care se cuprind atat ziua in care s-a produs, cat si ziua in care se face declaratia.

Acte necesare

  • certificatul medical constatator al decesului;
  • certificatul de nastere si de casatorie, dupa caz;
  • actul de identitate al decedatului;
  • fotocopia actului de identitate al declarantului decesului;
  • timbru fiscal de 2 lei;
  • aprobarea parchetului in cazul in care decesul se datoreaza unei sinucideri, unui  accident sau altor cauze violente (declaratia facandu-se in termen de 48 de ore), precum si in situatia in care decesul nu a fost declarat si inregistrat in termenul legal.

  Odata cu eliberarea certificatului de deces ofiterul de stare civila elibereaza declarantului si o adeverinta de inhumare sau de incinerare, intr-un singur exemplar.

  Inhumarea sau incinerarea unui cetatean roman al carui deces s-a produs si s-a inregistrat in strainatate, se face pe baza adeverintei de inhumare sau incinerare eliberata de primaria in a carei raza teritoriala urmeaza sa se faca inhumarea sau incinerarea.